Maandag: De reis begint!

26 september 2016 - Krakau, Polen

Vandaag is het zover, we gaan naar Krakau!

Onze wekker ging al vroeg af zodat we op tijd bij het vliegveld zouden aankomen. De tassen stonden ingepakt, nog even alles dubbel checken en dan konden we gaan. Om 6 uur 's ochtends was iedereen opgehaald en konden we dan ook daadwerkelijk aan deze mooie reis beginnen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Eindhoven bleek dat we nog wel wat langer hadden kunnen slapen, we waren zo ongeveer een uur te vroeg! Gelukkig is een vliegveld niet heel saai. Na een tijdje was iedereen er en konden we beginnen met het inchecken. Dit verliep heel soepel en in mum van tijd zaten we al in het vliegtuig, maar daar ontstond het eerste probleem al... Meneer Pronk kon niet mee, zijn paspoort was al meer dan een jaar verlopen! Iedereen zat in het vliegtuig behalve meneer Pronk en zo zijn we dan ook vertrokken naar Krakau. Met pijn in ons hart hebben we meneer Pronk moeten achterlaten.

Na ongeveer 1,5 uur vliegen waren we geland op het vliegveld van Katowice, zo'n 1,5 uur van Krakau vandaan. Nadat iedereen weer zijn koffer had en Brug de buschauffeur had omgekocht, gingen we op weg naar het hostel.

Aangekomen in het hostel moesten we nog zo'n 15 minuutjes wachten, omdat we ook daar weer te vroeg waren. Toen de kamers klaar waren rende iedereen naar boven om te kijken welke kamer ze hadden en om natuurlijk het beste bed uit te kiezen.

Nadat iedereen een bed had en tijd had gehad om zich op te frissen, zijn we de stad in gegaan. We kregen vrije tijd om de stad zelf te ontdekken. Om 7 uur 's avonds zouden we gaan eten bij het Italiaanse restaurant Mieta, wat zo'n 5 minuten van het hostel en het marktplein af lag, maar wij waren natuurlijk weer te vroeg. Gelukkig konden we gelijk aanschuiven en mochten we onze buikjes vullen met heerlijk Italiaans eten!

Na deze lange, maar zeer geslaagde dag, kwamen we weer terug in het hostel. Pronk had inmiddels ook geregeld dat hij de volgende dag toch nog zou kunnen komen met zijn noodpaspoort. Zo konden wij ook weer met een gerust hart ons bedje inkruipen en uitrusten voor de dagen die nog zouden gaan komen.

Slaap Lekker!!

Foto's zijn te vinden in het mapje maandag bij foto's