Donderdag : Schindler's fabriek

29 september 2016 - Krakau, Polen

Vandaag konden we lekker uitslapen: we hoefden pas om kwart voor negen in de ontbijtruimte te zijn! Rond half 10 gingen we weg uit het hostel.

Als eerste liepen we naar een heel erg groot winkelcentrum in Krakau. Het winkelcentrum was drie verdiepingen hoog en er zaten heeel erg winkels op een verdieping, oftewel een echte hemel! Het werd zelfs nog beter: we kregen twee uur vrije tijd in het winkelcentrum. We hebben uitgebreid rondgelopen in de Bershka en de h&m. Hierna hebben we nog even lekker wat gedronken bij de Starbucks en hebben we even rustig gezeten.

Daarna zijn we met de metro naar een halte vlak bij Schindler's fabriek gegaan. Het laatste stukje zijn we naar de fabriek gelopen.

Ook in dit museum kregen we een rondleiding van een gids. De gids maakte veel leuke grappen tussendoor wat de rondleiding extra leuk maakte. Het museum was heel erg cool: de ruimtes waren heel erg leuk ingericht en het was een verrassing hoe de volgende ruimte was ingericht. Er was bijvoorbeeld een ruimte waarin het uiterlijk van de getto was nagebouwd: er lagen allemaal kleine steentjes op de grond en in het midden van de kamer stond een groot hek inclusief prikkeldraad.

's Avonds hebben we gegeten in een privérestaurant. Ook hier smaakte het eten heel erg lekker. In dit restaurant konden we steeds uit drie gerechten kiezen. Dit maakte het alleen wel moeilijker om te kiezen, want alles klonk heel erg lekker.

Verder zijn we de hele nacht opgebleven.  Hier zullen we meer over vertellen bij onze blog van vrijdag :)